Google is tegenwoordig de meest gebruikte websitezoekmachine. Zoveel mensen gebruiken het om snel te vinden wat ze willen. Het is ontworpen om zoekresultaten op te halen en te sorteren op een manier die de meest relevante en betrouwbare informatiebronnen kan leveren. Als je je website bovenaan wilt hebben, kun je linkbuilding pakketten aanschaffen.
Hoe Google websites rangschikt
Ben je geen medewerker van Google, dan heb je zeker geen toegang tot het volledige algoritme dat Google gebruikt om tot zijn zoekresultaten te komen. De meerderheid van de mensen binnen de SEO-gemeenschap en bevindingen van recentere onderzoeken hebben echter aangetoond dat links een significante impact blijven spelen in het algoritme. Het is een wijdverbreide overtuiging dat de hoeveelheid en kwaliteit van links die naar een bepaalde pagina verwijzen, de positie op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP) bepalen. Je moet echter geen links op laag niveau gebruiken om je website te verbeteren. Anders wordt je website gedevalueerd of zelfs verbannen door Google. Dit is ook belangrijk als je eigenaar bent van een linkbuildingbureau. Als je het te druk hebt om links voor je klanten te maken, kunt je betrouwbare white label links krijgen van andere bureaus.
Hoe Google links op laag niveau aanpakt
In de loop der jaren heeft Google de gelederen van websites die hebben geprobeerd overmatig gebruik te maken van strategieën voor linkbuilding, agressief gestraft. Deze praktijk wordt soms over-optimalisatie genoemd. Het gebruik van strategieën voor linkbuilding die van lage kwaliteit zijn, kan niet alleen tijdverspilling zijn, maar kan ook het potentieel van een website om goed te scoren in de organische zoekresultaten ernstig schaden. Dit werd in 2012 naar een heel nieuw niveau getild toen Penguin, een algoritme voor het rangschikken van websites, geïntroduceerd werd. Penguin was gericht op het verlagen van de zoekmachinepositie van een website die de richtlijnen voor webmasters van Google schond. We raden je ten zeerste aan om jezelf vertrouwd te maken met de richtlijnen voor webmasters van Google en technieken te ontwikkelen die hiermee niet in strijd zijn. Penguin concentreerde zich op bepaalde strategieën voor linkbuilding die de ontwikkeling van links fundamenteel negatief hebben beïnvloed, zoals links op laag niveau.